Designer Alain Monnens"De collectie Moments by Point-Virgule staat voor esthetische puurheid"

 

 

Exclusief voor Point-Virgule ontwierp designer Alain Monnens een 20-delige serviesreeks. Wie kiest voor 'Moments', kiest voor tijdloze esthetiek en optimaal gebruikscomfort. De eivormige borden en kommetjes in verschillende groottes laten zich bovendien creatief met elkaar combineren. "Het zoveelste ronde bord maken, was geen optie", klinkt het bij de ontwerper.

 

Je eetservies is dan wel een alledaags gebruiksvoorwerp, daarom hoeft het er nog niet gewoontjes uit te zien. Wat dacht je van een clean en uitgepuurd servies dat je eindeloos kan combineren? Designer Alain Monnens heeft je gebeden aanhoord en ontwierp 'Moments', een 20-delige serviesreeks met eivormige borden en kommetjes. "De verschillende formaten zijn onderling makkelijk samen te voegen zodat je verschillende gerechten op een originele manier op tafel kan presenteren", legt Monnens uit. "Je hoeft ook niet de hele reeks te kopen, dat is net het mooie. Je kan bijvoorbeeld perfect beginnen met de kleine potjes, heel leuk om een aperitiefhapje in te leggen, en nadien de onderleggers en houten bordjes erbij nemen. De collectie staat op zich, maar kan ook een perfecte aanvulling zijn op je bestaand servies."

 

 

 

 

 

 Ontdek de volledige collectie

 

 

Uitgepuurd
De witte borden zijn afgewerkt in transparant glazuur. Die sobere afwerking laat het eten optimaal tot zijn recht komen. "Voor mij heeft een bord een ondersteunende functie. Je oog moet naar het eten worden getrokken. Een neutraal, wit bord is nog altijd het mooiste. Ik probeer een product altijd esthetisch uit te puren. Of ik nu een meubel, een verlichtingsarmatuur of een bord ontwerp: het voorwerp mag niet om aandacht schreeuwen. Ik wil tijdloze dingen maken die over tien jaar nog altijd even waardevol zijn."

 

 

Emotionele link
Monnens gaat dan wel voor esthetische puurheid, hij houdt wel van een twist. "Een gewoon rond bord maken, was geen optie. Ik wou een speelse collectie. Geen zoveelste servies dat twee jaar in je kast ligt te verstoffen." Net die link tussen gebruiker en gebruiksvoorwerp staat voor Monnens voorop. "De menselijke interactie met het product is belangrijk. Het hoogste doel is een emotionele link bouwen met het product, zodat het niet langer puur een gebruiksvoorwerp is."

 

 

 

Klik hier om de volledige collectie te bekijken.